Monday, May 29, 2017

Globalization, inclusion and sustainability in a global century – G7 International Forum

Globalization, Inclusion and Sustainability
in a global century

G7 International Forum
Under the auspices of the Italian G7 Presidency

Rome, May 8 2017 – Italian Ministry of Foreign Affairs and International Cooperation
Rome, May 9 2017 – Link Campus University

La Fondazione Economia Tor Vergata insieme alla Fondazione Link Campus University, e sotto l’auspicio della Presidenza Italiana del G7, ha organizzato un Forum Internazionale sul tema “Globalization, inclusion and sustainability in a global century”.
I lavori si sono svolti secondo la Chatham House rule e sono stati articolati in tre sessioni:

• Globalization, Protection and Protectionism
  • Growth, Trade, Inequality and Poverty
  • The Search for Sustainable and Inclusive Development

a cui sono seguiti gli interventi di accademici ed esperti provenienti dai Paesi del G7 e dal resto del mondo.

Scarica il Programma

Introductory speech di Luigi Paganetto